Címlap Kultúra ITTHON LÁSS CSODÁT!
ITTHON LÁSS CSODÁT! PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Görög Borbála   
2009. június 22. hétfő, 00:00

2009 a Kulturális Turizmus éve Magyarországon. Az ember mindig is szeretett utazgatni, világot látni. Utazni valóban csodálatos dolog, egyszerre kikapcsolódunk és gazdagodunk a sok élmény által. Az MT Zrt idei kezdeményezése igen helytálló, hiszen a szűkös anyagi körülmények nem mindenki számára teszik lehetővé a külföldi vakációt. Akkor hát miért ne lássunk itthon csodát?! Kis hazánk rengeteg, szebbnél-szebb látnivalót tartogat számunkra! Csak vegyünk kezünkbe egyet, a sok tematikus kiadvány közül, vagy böngésszük a rendkívül igényes és hasznos honlapokat, amik a témaévre készültek. Üljünk vonatra, buszra, biciklire vagy akár hajóra és barangoljuk be ezt a csodaszép országot! Idén még jobban megéri!>

A Magyar Turizmus Zrt. az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkárságával, és a szakmával egyetértésben minden évben tematizálja marketingtevékenységét. 2006-ban a „Nagy ízutazást”, 2007-ben a „Zöldturizmus Évét”, 2008-ban a „Vizek Évét” rendezték meg, 2010 pedig a tervek szerint a Fesztiválok 2009 a Kulturális Turizmus éve lesz. A témaév szlogenje: „Itthon láss csodát!".
Célok
“A kampányok célja az imázsépítés mellett a belföldi vendégéjszakák számának növelése, a magyarországi kulturális kínálat bemutatása” – emelte ki Kovács Miklós, az Önkorményzati Minisztérium szakállamtitkára. A kampány elsősorban belföldre összpontosít. Ugyanakkor a kulturális turizmus olyan téma, amely a külföld élénk érdeklődésére számíthat, hiszen a magyarországi utazásoknak ez az egyik legfontosabb motivációja. Éppen ezért, a szervezők nagy hangsúlyt fektetnek külföldön is Magyarország kulturális turisztikai kínálatának megismertetésére.
Kultúra és idegenforgalom összefüggése
A sikeres turisztikai marketingtevékenység egyik fő pillére a kultúra és az idegenforgalom  összefüggéseinek felismerése. A legjelentősebb nemzetközi turisztikai, szakmai szervezetek legfrissebb előrejelzései egyértelműen alátámasztják a kulturális turizmus növekvő jelentőségét, az épített örökségek, hagyományok, kulturális rendezvények és a vallás turizmusra gyakorolt jótékony hatásának erősödését. A Kulturális Turizmus témaéve és a hozzá szorosan kötődő Fesztiválok Éve, 2010-ben, egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy Magyarország számára egyre jövedelmezőbbé váljon a turizmus.
Témák
A szervezők célja, hogy a kulturális vonzerők gazdáit, az esemény és rendezvényszervezőket, a kulturális és turisztikai médiát, az utazási szakmát, a Tourinform-irodákat és egyéb, nagyközönségi kapcsolatokkal rendelkező szolgáltatókat is aktív résztvevőként vonjon be. A beharangozó kiadványban, az öt téma „védnökeként”, ismert személyek ajánlják a kulturális turizmus öt pillérének eseményeit.
Témák és „védnökeik”
•    Bor és gasztronómia: Konyári János – borász
•    Élő hagyományok: Szalóki Ági – énekes
•    Fesztiválok, kulturális rendezvények: Novák Péter – zenész, színész
•    Friss: a XX. Század kultúrája, kortárs művészetek: Szűcs Zoltán – koreográfus, előadóművész
•    Városlátogatás: Török András – útikönyvíró
Marketingeszközök
A vendégéjszakák számának növelése érdekében országszerte, egész évben szálláskedvezményekkel várja az érdeklődőket.
A marketingkommunikáció eszközei: hirdetések és PR cikkek, óriásplakátok, city light-ok, az egész év eseményeit tartalmazó falinaptár, interaktív honlap: www.itthon.hu, kiadványok (pl Exit különszámok, eseménynaptár, ajánlati katalógus, stb), bel- és külföldi tanulmányutak, szakmai rendezvények, utazás kiállítások, szóróajándékok.
A Balaton régió
A témaév elsősorban a Balaton régió gazdag épített- és kulturális értékeinek, rendezvényeinek népszerűsítésére helyezi a hangsúlyt. Rendkívül színes programokkal, tematikus rendezvényekkel, szállás- és egyéb kedvezményekkel várja látogatóit.

 

Kapcsolódó cikkek

Bicolor template supported by Naturalife Greenworld