Címlap Kultúra Hároméves az Echo Tv
Hároméves az Echo Tv PDF Nyomtatás E-mail
2008. augusztus 31. vasárnap, 17:53
A szeptemberben harmadik születésnapját ünneplő Echo Tv megújulásáról Szabó László Zsolttal, a csatorna vezérigazgatójával beszélgettünk. Elmondta, hogy folyamatosan formálják arculatukat, műsorstruktúrájukat a nézői igények szerint. Az Echo Tv vezetői, szerkesztői, munkatársai tisztában vannak azzal, hogy csak friss tartalmakkal, folyamatos megújulással maradhatnak versenyben.
– Lesznek változások? Milyen új műsorokkal szeretnének minél több nézőhöz eljutni?

– Tavaly teljes átalakuláson estünk át, az idén inkább kisebb ráncfelvarrások következnek. Az Echo Tv egy nemrégiben végzett közvélemény-kutatás eredményei alapján megválik néhány műsorától, helyettük viszont számos újat indít. Ilyen lesz a Történelmünk – ahogyan ma látjuk című, a magyar történelem ki nem beszélt, ám fontos állomásait elemző műsor, a Világ – Panoráma külpolitikai magazin, a Magyar Hírlap Sajtóklubja, az Isten, Isten katolikus magazin, a 20 év – 20 ember beszélgetéssorozat, a zeneműveket és szerzőiket bemutató Zeneszalon vagy az Aggódunk érted egészségügyi dokumentum- és riportmagazin.



– Változatlan formában folytatódnak a megmaradó műsorok?

– Kisebb "kozmetikai beavatkozásokon" esnek át a naponta képernyőre kerülő műsorok, így új külsőt kap a híradó és a meteorológiai jelentés. A gördülékenyebb napi munkát a megújult stúdióháttér segíti majd.



– A többi televíziós csatorna meglehetősen sok műsorát ismételgeti, ami olcsóbb ugyan, de unalmasabb is.

– Törekszünk arra, hogy mindig újat mutassunk a nézőinknek, frissítsük a műsorkínálatot. Bár ma már sok program közül válogathatnak a képernyő előtt ülők, számos csatornán a műsoridő jelentős részét valóban az ismétlések teszik ki. Mi éppen azzal szeretnénk kitűnni, hogy folyamatosan új műsorokat készítünk, és ezeket magunk is gyártjuk. Feltűnő a Stefka István irányításával készülő hiradók nézettségi mutatóinak emelkedése.



– A verseny legfontosabb mutatója a nézőszám, csak így növelehetők a reklámbevételek.

– Az Echo Tv jelenleg 2,2 millió háztartásba jut el, és szinte valamennyi platformon jelen van, így megtalálható a kábelszolgáltatók analóg és digitális csomagjaiban, a DigiTv, a UPC Direct kínálatában, és elérhető IPTV-n, valamint mobilon keresztül is. A DVB-T-re első körben biztosan nem kerül fel a csatorna, a további lehetőségeket pedig még vizsgálják. A HD-továbbítás lehetősége már szóba került a tévénél, de egyelőre még várunk vele, és a későbbiekben is csak bizonyos tartalmak nagyfelbontású elérésében gondolkodunk. A megújult Echo Tv a magyar háztartások zömébe már eljut, a folyamatosan frissített műsorstruktúra pedig hosszú távon jelentősen megnövelheti a reklámbevételeket. Már bejelentettük a kábelszakmának, hogy az augusztusig szerződő szolgáltatóknak 2010-ig biztosan nem kell magasabb árat fizetniük az eddiginél. A csatorna ugyanis a jövőben arra törekszik majd, hogy reklámokból szerezzen nagyobb bevételt. Úgy kalkulálunk, hogy három éven belül bevételeink fele már a hirdetésekből folyik be, sőt azt sem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy a reklám még ennél is nagyobb arányban járulhat hozzá költségvetésünkhöz. A reklámpiacot még mindig a két kereskedelmi tévé fölözi le, ez a helyzet a közeljövőben megváltozhat. Az egyre növekvő nézettséghez kellő mértékű reklámköltés is társul majd a jövőben, hiszen a kisebb csatornákkal jól elérhetők a specifikus célcsoportok.

Forrás: Magyar Hírlap
 

Kapcsolódó cikkek

Bicolor template supported by Naturalife Greenworld