Címlap Diákélet, oktatás Öt pillért tervez Hiller, közben bontják az alapot
Öt pillért tervez Hiller, közben bontják az alapot PDF Nyomtatás E-mail
2008. március 25. kedd, 15:19
Látványos közoktatási fejlesztési tervek bemutatásával járja az országot Hiller István oktatási miniszter. Az öt pillérre épített koncepciót elsősorban az európai közösség kasszájából származó pénzből valósítaná meg a kormányzat. Arról azonban nem nyilatkozott még a minisztérium, jut-e a forrásokból a kisiskolák megmentésére is.

Főként uniós forrásokból ígért évi százharmincmilliárd forintot a közoktatás fejlesztésére Hiller István oktatási miniszter. A szaktárca Új tudás – műveltség mindenkinek programja öt pillérre épülne, ezek közül az első a védőnők számának emelése, a bölcsődei és az óvodai hálózat bővítése. A halmozottan hátrányos helyzetű szülőket arra ösztönöznék, hogy gyerekeiket minél hamarabb írassák óvodába. A második pillér kötelezővé tenné az esélyegyenlőségi terv készítését, az intézmények csak akkor kaphatnák meg a szükséges támogatásokat, ha igazoltan a szegregáció visszaszorítására használják. A tehetséggondozás a program harmadik eleme: ösztöndíjakkal segítenék a fiatalokat tanulmányi előmenetelükben. A közoktatás tartalmi megújításával az alapkézségek erősítését tűzte ki célul az oktatási tárca. A program ötödik pillére a pedagógusok anyagi és társadalmi megbecsültségének megteremtése lenne. Ennek keretében pótlékkal támogatnák a pályakezdő tanárokat és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozó pedagógusokat.



Az oktatási miniszter széles körű társadalmi és szakmai vita lefolytatását jelentette be az öt pillérről. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete is ezt sürgette a tárcavezetőnek írt levelében. Az érdekvédelmi szervezet tájékoztatást kért arról, hogy milyen intézkedéseket tervez a minisztérium az újabb intézménybezárások megakadályozására és tervezi-e a jelenlegi finanszírozási rendszer megváltoztatását, ami miatt növelni kellett az osztálylétszámokat és jelentősen csökkenteni a kiscsoportos foglalkozások lehetőségét. A szakszervezet tudni szeretné, hogy foglalkozik-e a szaktárca azoknak a pedagógusok a tapasztalatának, tudásának hasznosításával a közoktatásban, akik a kötelező óraszámemelések miatt kerültek utcára.



A PDSZ bízik benne, hogy Hiller István számos más szakmai szervezethez hasonlóan őket sem hagyja ki a széles körű egyeztetésből.


Forrás: Magyar Hírlap Online

 

Kapcsolódó cikkek

Bicolor template supported by Naturalife Greenworld