Címlap Kultúra Abigél musicalváltozatban
Abigél musicalváltozatban PDF Nyomtatás E-mail
2008. március 03. hétfő, 15:04

Szabó Magda Abigél című regénye és a belőle készült tévéfilmsorozat legendává nemesedett. Már javában próbálják a mű musicalváltozatát a Budapesti Operettszínházban. A bemutatót március 27-én tartják a Thália Színházban.

A teremben is van egy forgószínpad, a díszlet is áll már, így hasonló térben próbálhatnak a színészek, mint amiben játszani fognak. Jókora a létszám, hiszen a táncosok, a kórus is itt van, ezért szinte csak egymáshoz préselődve ülhetnek le azok, akiknek éppen nincs jelenetük. A "vezérlő" asztalnál Somogyi Szilárd rendező és Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház direktora ül, aki ezúttal dramaturgi funkcióban is jelen van. Azt mondja, a zene segít az adaptálásban is, hiszen a dallamok szárnyán pillanatok alatt lehet időket és tereket átrepülni. Miklós Tibor szövegírótól azt kérdezem, nem istenkísértés-e az Abigélből zenés darabot írni, de ő rögtön rávágja: "Miért, az Anna Kareninából vagy a Légy jó mindhaláligból nem volt az?" Igazat kell adnom neki. Azt is kifejti, hogy mindig keres a műben fontos mondatokat, és ezek köré építi fel a szöveget. Ezúttal az egyik leglényegesebb mondat az volt, hogy "a világ akkor teljes csak, ha velem vagy".



A színpadon azonban egyelőre azt látjuk, hogy a világ mennyire nem teljes a főhősnőnek, Vitay Georginának, amikor édesapja kollégiumba adja. Úgy érzi, elszakították mindentől és mindenkitől, akihez eddig kötődött. Felváltva próbál a kettős szereposztás két színésznője, Vágó Zsuzsi és Vágó Bernadett. Eljátsszák az elkeseredés, a totális kétségbeesés, a lázadás különböző stációit. Vágó Zsuzsi szerint ez eddigi legnehezebb feladata, pedig a Rómeó és Júliában is alakítja a női főszerepet. De ez a szerep színészileg is jóval árnyaltabb, zeneileg is nehezebb, több benne a magas hang. A kimért, rigorózus iskolaigazgatót Balikó Tamás formálja meg, nézi a különböző jeleneteket, figyeli, ahogy Silló István karmester, annak ellenére, hogy még csak egy zongora szól, a színészeknek, táncosoknak, énekeseknek nemcsak a kezével mutatja, hanem lábával is veri a ritmust. És azt mondja, hogy szerencsére neki nem kell táncolnia, illetve a Horn Micit alakító Udvaros Dorottyával éppen egy olyan jelenete lesz, ami arról szól, hogy nem tud táncolni, ez menni fog. Udvaros még soha nem játszott az operettszínházban, de amikor Kerényi Miklós Gábor felhívta, szinte gondolkodás nélkül igent mondott, mert szereti azokat a ritka alkalmakat, amikor módja van zenés darabokban fellépni. A meglehetősen fiatal Somogyi Szilárd először a Petőfi Musical Stúdióban akarta megrendezni az Abigélt. De akkor még Szabó Magda csak az Álarcosbál című regényét adta oda dramatizálásra. Megnézte az előadást, és azt mondta, hogy most már Szilárd méltó arra, hogy megkapja a lányát, Abigélt. Sokat beszélgettek róla. Az írónő a premiert már nem érhette meg, de szellemisége, gondolatai remélhetőleg ott lesznek a produkcióban.


Forrás: Magyar Hírlap Online

 

Kapcsolódó cikkek

Bicolor template supported by Naturalife Greenworld